07
Φεβ.
13

Letras españolas.2: John Talabot – ƒin

Ξεκινάμε από… το τέλος και αφηνόμαστε ακομπλεξάριστα στην ηλεκτρονική μαγεία του πρώτου δίσκου του Καταλανού DJ

Χαίρομαι πολύ που «αναγκάζομαι» να γράψω για τον Talabot. Που παρά το πόσο (λίγο) συμπαθώ τη χορευτική, ηλεκτρονική μουσική και τα πολλά “μπλιμπλίκια”, το ƒin βρίσκεται με κάποιο παράδοξο τρόπο διαρκώς στο νου μου για τουλάχιστον δύο μήνες. Εδώ θα βρείτε όλα τα hype μαζεμένα και παρόλα αυτά χίλιους κι έναν λόγους για να αγαπήσετε τους hipsters έστω κι αν είναι εξίσου απεχθείς με τους emo της περασμένης δεκαετίας.

John Talabot 1

1. Τι θα ακούσεις:
Ηλεκτρονική, house και dance μουσική

2. Τραγούδια που πρέπει να ακούσεις
Destiny, Missing You, H.O.R.S.E., Estiu

3. Βαθμολογία
8,5/10

Εκ Βαρκελώνης εκπορευόμενος ο John Talabot, παραγωγός και DJ, έκανε την εμφάνισή του στη δισκογραφία από «το τέλος», με την κυκλοφορία του ƒin πριν περίπου ένα χρόνο.

John Talabot 2

Βάζω να ακούσω το δίσκο για πολλοστή φορά. Θέλω τόσο να βρω κάτι αξιόλογο να γράψω. Για να σε πείσω ότι εδώ υπάρχει κάτι σημαντικό. Άλλωστε μια παρουσίαση ή μια κριτική αποτελεί απλώς μια μικρή αφορμή για την εξερεύνηση που θα κάνει μόνος του ο καθένας μας.

Κάπως υποτονικό ξεκίνημα με το Depak Ine. Μεγάλο σε διάρκεια με απουσία φωνητικών στα μειονεκτήματα. Μα θεωρώ πως ορθώς επιλέχθηκε για αρχή γιατί διαφορετικά κινδύνευε να χαθεί. Η ατμόσφαιρά του αποτελεί την καλύτερη εισαγωγή για τον καταιγισμό που ακολουθεί. Προϊδεάζει και προειδοποιεί τον ακροατή: «από ‘δω και πέρα προχωράς με δική σου ευθύνη». Το πέρασμα στο Destiny, την πρώτη συνεργασία με τον Pional (aka Miguel Barros), προσφέρει το πρώτο μεγάλο κόλλημα. Τα υπέροχα φωνητικά, ο εθιστικός, γρήγορος ρυθμός του στριφογυρίζουν (σ)το κεφάλι μέχρι να προσγειωθείς απότομα στη Δύση (El Oeste). Μια κοινωνία στα πρόθυρα της παρακμής και της διάλυσης. Προχωράς ανάμεσα σε γκρεμισμένα κτίρια. Βλέπεις σκηνές που δεν καταλαβαίνεις αν είναι από την Αποκάλυψη ή το Μετρόπολις. Θες να ανασάνεις, μα δεν είναι εύκολο. Χρυσό και Αίμα (Oro y Sangre) σού ζητούν για αντάλλαγμα της ανάσας αυτής. Θα τα δώσεις χωρίς δεύτερη σκέψη, θα κλείσεις τα μάτια και θα αφεθείς στο χορό. Τα χέρια σου κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Το κορμί σου λικνίζεται ακομπλεξάριστα. Ακούς το συνθεσάιζερ από το φόντο και είναι λες και οδηγεί τη σκέψη σου σε ταξίδια (Journeys) σε άλλους κόσμους. Θαρρείς ο Ekhi έγινε φύλαρχος μιας ξεχασμένης φυλής στα άδυτα της ερήμου. Προσπαθείς να κοιτάξεις καλύτερα.

Μου λείπεις (Missing You). Δεν ξέρω πώς αλλιώς να σου το πω. Θέλω να γυρίσεις και να πάμε να χορέψουμε! Σα να άναψαν απότομα χιλιάδες μικρά φωτάκια. Ο ήχος κυριαρχεί πια πάνω μου. Χρειάστηκε να φτάσω στη μέση του δίσκου για να παραδεχτώ αυτό που ήταν εξαρχής προφανές. Το κατευόδιο θα περάσει από μια τελευταία χώρα (Last Land) μέσα στο κατακαλόκαιρο (Estiu), θα κορυφωθεί με τη δυναμική ακολουθία των When The Past Was Present και H.O.R.S.E. και θα σβήσει στο τώρα (So Will Be Now), τη δεύτερη συνεργασία με τον Pional και ίσως πιο αδύναμη στιγμή του δίσκου.

Ο John Talabot επιλέγει να ντύσει ορισμένες μόνο από τις συνθέσεις του με λόγια. Αυτές αποκτούν αμέσως προβάδισμα στην πρώτη ακρόαση, πράγμα που όμως εξισορροπείται στις επόμενες ακροάσεις από τη δύναμη και τη δυναμική της μουσικής του. Η διάρκεια του δίσκου (52 λεπτά) σαν να επιλέχθηκε προσεκτικά ώστε να μην υπερβαίνει αυτό που μπορεί να αντέξει κάποιος που δεν είναι και τρελός φαν της ηλεκτρονικής μουσικής (όπως ο υποφαινόμενος). Τέλος οι τίτλοι των τραγουδιών ισορροπούν επιδέξια ανάμεσα στα αγγλικά, τα ισπανικά και τα καταλανικά. Πραγματικός καθρέφτης της πολύγλωσσης κοινωνίας της πρωτεύουσας της Καταλονίας.

Δύο φαινομενικά άσχετες καταγραφές από τους άπειρους συνειρμούς που έγιναν στο μυαλό μου και κολακεύουν αναμφίβολα τη συχνά κατηγορούμενη για χαμηλή ποιότητα ελληνική μουσική:
– Οι Στέρεο Νόβα ακόμα και τόσα χρόνια μετά τη διάλυσή τους είναι τόσο απολαυστικοί! (Απέφυγα το κλισέ με τη διαχρονικότητα)
– Ο περσινός δίσκος του Cayetano ελάχιστα έχει να ζηλέψει από μεγάλα ονόματα και ξένες παραγωγές. (Pe Pe, λίγο του έβαλες!)

Ο John Talabot θα εμφανιστεί την πρώτη μέρα του Primavera Sound 2013 στις 23 Μαΐου. Κι αν οι Βαρκελωνέζοι φαντάζομαι τον έχουν χορτάσει, σίγουρα είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους Έλληνες που θα συρρεύσουν όπως κάθε χρόνο στο – κατ’ευφημισμόν πάρκο – Parc del Fòrum για να δουν τους Blur, τον Cave και τόσους άλλους, να περάσουν να πουν μια καλησπέρα – ή ένα Buenas tardes – στον John.

Για το Mixgrill, 30.01.2013

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


indiego

Sternenwandler

Αρχείο δημοσιεύσεων

Το Lagrimas de oro στο Mixcloud

Το ραδιόφωνο του Lagrimas de oro

Το αρχείο της Blogovision 2012

Το αρχείο της Blogovision 2013


griechenlandsolidarität

Aktuelle Informationen über Griechenland und Vernetzung deutschsprachiger Solidaritätsgruppen

Book In magazine

We love books and reading

cheworldtour

nine months around the world with the che brothers

guteshoerenistwichtig

das gehört gehört

ΣΙΝΕ ΜΕΛΙΝΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ 65, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Punk Archaeology

A collaborative exploration of the links between archaeology and the musical underground of Punk and New Wave

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Sunday Freakshow

Radio show & Music blog

η Λέσχη

φτιάχνοντας τα τετράδια της ανυπότακτης θεωρίας

nemmblog

Music For Everyone - a North East England based 'all genre' music blog

Santa Sangre

blissful nightmares & mechanical dreams

Το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων..

Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Φουρφουρά

Stavros Mavroudeas Blog

The personal blog of S.Mavroudeas

n o w h e r e

no/where or now/here?

ΓΙΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ

Υποψήφιος Β' Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ: ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ ΤΗΣ 25ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Yanis Varoufakis

THOUGHTS FOR THE POST-2008 WORLD

a closer listen

A home for instrumental and experimental music.

OMADEON

Creative Work of Multiple Forms

FRACTURED AIR

The universe is making music all the time

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Ν.Φ.-Ν.Χ.

Για την υπεράσπιση του Άλσους και της πόλης

Lumen

Audio / Visual artist. Based in Bristol UK

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

Μια εκδοτική προσπάθεια από τους εργαζόμενους στο χώρο του βιβλίου

Η Μαγική Φωνή

“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”

πολύφημος 2.0

στους τυφλούς βασιλεύουν οι μονόφθαλμοι

iphigeneia panetsou

A fine WordPress.com site

Sound Advice

Music Reviews

Ο μΙκρος Μιχαλης

...σκέφτηκε και έγραψε...

Σύλλογος Ιντιφάντα

Για την Αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό Λαό

Χρονοντούλαπο

Παύλου Παπανότη, συνταξιούχου εκπαιδευτικού.

Blackspin

" ...and still spinning with the times"

JailGoldenDawn

Για την Πολιτική Αγωγή του αντιφασιστικού κινήματος

A Plus Authors

Book Blogging from a Guy's Perspective

AIXMH

έκδοση αναρχικού λόγου

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

Δημοσιογραφικό ημερολόγιο

valuewhatworths

Just another WordPress.com site

Ε.Λ.Σ.Α.Λ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

tolmima

"Οι καιροί ου μενετοί" Θουκυδίδης

Dimitris Melicertes

I don't write, I touch without touching.

Redflecteur

About Art and Politics

histoires_μinimales

ιστορίες μινιμάλ καθημερινής τρέλας

Snippets of Suomi

pensieri, parole, opere e omissioni di un italiano ad Helsinki

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine

Αρέσει σε %d bloggers: