24
Ιαν.
10

«Ο χαμένος (ή κερδισμένος) χρόνος»

Είναι κάτι στιγμές που μου έρχεται, εκεί που περπατάω το πρωί στο δρόμο βιαστικά, αγχωμένος για να προλάβω κάποια δουλειά, έτσι ξαφνικά να ξαπλώσω σε μια γωνιά, δίπλα σε χαλασμένες υδρορροές, πάνω σε μπάζα, εκεί που κατούρησε χτες το βράδυ ένας περαστικός, να βάλω την τσάντα μου για προσκεφάλι και να κάτσω έτσι ξαπλωμένος δυο-τρεις ώρες. Μπορεί και να κοιμηθώ και λίγο… ναι, σίγουρα, έναν υπνάκο θα τον πάρω. Θα βγει και ένα ήλιος ωραίος να με ζεστάνει, και εγώ θα κάθομαι εκεί και θα τρίβομαι σαν γάτα στον ήλιο, θα χασμουριέμαι και θα τεντώνομαι, θα περνάει ο κόσμος γύρω μου και θα με κοιτάει απορημένος, αλλά εγώ στ’ αρχίδια μου. Και θα αρχίσουν να με ψάχνουν όλοι όσοι με περιμένουν και θα χτυπάει συνέχεια το κινητό μου, αλλά μια αισθησιακή φωνή θα τους λέει ότι θα ειδοποιηθώ μόλις το ανοίξω. Και θα περάσει ένας κύριος γύρω στα πενήντα, θα κοντοσταθεί και θα μου πει καλόκαρδα «μήπως χρειάζεσαι βοήθεια, νεαρέ;» και θα του απαντήσω «όχι, ευχαριστώ, μήπως μπορείτε να κάτσετε λίγο εδώ δίπλα μου;» και ο κύριος θα το σκεφτεί λίγο, θα κάνει να φύγει, αλλά και πάλι θα σταθεί, και τελικά θα βγάλει μια εφημερίδα από τη μέσα τσέπη της καπαρντίνας του, θα την απλώσει κάτω και θα καθίσει δίπλα μου προσεκτικά, μη λερώσει το παντελόνι του και του βάλει πάλι τις φωνές η γυναίκα του. Και θα κάτσουμε έτσι πέντε λεπτά, χωρίς να μιλάμε, κοιτώντας τους περαστικούς, άλλοι βιαστικοί, άλλοι να τσακώνονται με κάποιον στο τηλέφωνο, μια γριά με τσάντες από σούπερ μάρκετ, ένας τύπος που μιλάει μόνος του δυνατά… Και θα πω στον κύριο «πείτε μου κάτι από τα παλιά που θα δίνατε τα πάντα για να ξαναζήσετε».

Και ο κύριος, αντί να σηκωθεί να φύγει, κάθεται και σκέφτεται και μετά λέει:
«Όταν ερχόταν το Πάσχα και μοσχοβολούσε ο τόπος όλος… μας έστελνε ο παπα-Λάζαρος να μαζέψουμε δάφνες, όσο περισσότερες μπορούσαμε, για να στολίσουμε τον επιτάφιο. Και εμείς ξεχυνόμασταν, καμιά τριανταριά πιτσιρίκια, σε όλο το χωριό, και βούιζε ο τόπος. Και μια φορά, θυμάμαι, εγώ είχα δει σ’ ένα χωράφι πολλές δάφνες και είχα πει στη Βασιλική “ξέρω πού έχει πολλές” και εκείνη με ακολούθησε και καθίσαμε και μαζέψαμε ένα σωρό, οι δυο μας, μακριά από τους άλλους. Ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα την επιδοκιμασία και την αποκλειστικότητα στην παρέα ενός κοριτσιού, γιατί στα παιχνίδια δεν ήμουν και πολύ δυνατός και πάντα ήμουν από τους τελευταίους που διάλεγαν οι “αρχηγοί” στις ομάδες. Δεν θα ξεχάσω ποτέ πώς μύριζε εκείνο το χωράφι με τις δάφνες…»

«Και πού είναι τώρα η Βασιλική;».
«Δεν ξέρω, ούτε και με νοιάζει. Η θέση της είναι μέσα σ’αυτή την ανάμνηση και πουθενά αλλού».
Κάθεται άλλα πέντε λεπτά χωρίς να μιλάει και μετά, σαν να θυμάται ξαφνικά ότι κάτι πολύ σημαντικό τον περιμένει, σηκώνεται απότομα και φεύγει.

«Θα κάτσω άλλα πέντε λεπτά», σκέφτομαι, «αλλά αυτά τα πέντε λεπτά θα τα απολαύσω όσο περισσότερο γίνεται».
Ζητάω ένα τσιγάρο από τους περαστικούς, η θέα μου ξενίζει τους πιο πολλούς, τελικά μια κοπελιά σταματάει και μου δίνει ένα. Ξαπλώνω στη γωνία μου, κλείνω τα μάτια μου και ρουφάω σιγά-σιγά όλο το τσιγάρο. Αν εμένα μου έκαναν την ερώτηση που έκανα εγώ στον κύριο πριν από λίγο, τι θα απαντούσα άραγε;
Για να δούμε… Μια σειρά από πρόσωπα, εικόνες και τόπους περνάνε από το μυαλό μου και πολεμάνε να κερδίσουν τη θέση της απάντησης στο παραπάνω ερώτημα. Δεν με ενδιαφέρει να αποφασίσω, αλλά μ’αρέσει πολύ που έχω βγει έξω από το χρόνο των άλλων, το δικό τους ρολόι τρέχει ενώ το δικό μου βαδίζει ανέμελο και σταματάει που και που για να βγάλει καμιά φωτογραφία. Το τσιγάρο σχεδόν τελείωσε, το πεντάλεπτο πέρασε πολύ όμορφα.

Μαζεύω την τσάντα μου, τινάζω τα ρούχα μου και πιάνω τη ζωή μου από εκεί που την είχα αφήσει πριν ξαπλώσω χάμω.
Απλές, καθημερινές λύσεις για μια καλύτερη ζωή…
Αν πάλι τίποτα και κανείς δεν μπορεί να σας βοηθήσει, μην απελπίζεστε.
Υπάρχει πάντα…

Η τελική λήθη (δε φάιναλ θολούθιον)
Κωστάκης Ανάν (εκδόσεις Βαβέλ 2008)

1 Response to “«Ο χαμένος (ή κερδισμένος) χρόνος»”



Σχολιάστε

indiego

Sternenwandler

Αρχείο δημοσιεύσεων

Το Lagrimas de oro στο Mixcloud

Το ραδιόφωνο του Lagrimas de oro

Το αρχείο της Blogovision 2012

Το αρχείο της Blogovision 2013


Book In magazine

We love books and reading

cheworldtour

nine months around the world with the che brothers

Kollect-news

ενημέρωση και ειδησεογραφία

guteshoerenistwichtig

das gehört gehört

ΣΙΝΕ ΜΕΛΙΝΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ 65, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Punk Archaeology

A collaborative exploration of the links between archaeology and the musical underground of Punk and New Wave

TIME

Current & Breaking News | National & World Updates

Sunday Freakshow

Radio show & Music blog

η Λέσχη

φτιάχνοντας τα τετράδια της ανυπότακτης θεωρίας

nemmblog

Music For Everyone - a North East England based 'all genre' music blog

Santa Sangre

blissful nightmares & mechanical dreams

Το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων..

Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Φουρφουρά

Stavros Mavroudeas Blog

The personal blog of S.Mavroudeas

n o w h e r e

no/where or now/here?

ΓΙΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ

Υποψήφιος Β' Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ: ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ ΤΗΣ 25ης ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Yanis Varoufakis

thoughts for the post-2008 world

a closer listen

A home for instrumental and experimental music.

OMADEON

Creative Work of Multiple Forms

FRACTURED AIR

The universe is making music all the time

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΟΙΚΩΝ Ν.Φ.-Ν.Χ.

Για την υπεράσπιση του Άλσους και της πόλης

Lumen

Audio / Visual artist. Based in Bristol UK

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

Μια εκδοτική προσπάθεια από τους εργαζόμενους στο χώρο του βιβλίου

Η Μαγική Φωνή

“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”

πολύφημος 2.0

στους τυφλούς βασιλεύουν οι μονόφθαλμοι

iphigeneia panetsou

A fine WordPress.com site

Sound Advice

Music Reviews

Ο μΙκρος Μιχαλης

...σκέφτηκε και έγραψε...

Σύλλογος Ιντιφάντα

Για την Αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό Λαό

Χρονοντούλαπο

Παύλου Παπανότη, συνταξιούχου εκπαιδευτικού.

Blackspin

" ...and still spinning with the times"

JailGoldenDawn

Για την Πολιτική Αγωγή του αντιφασιστικού κινήματος

A Plus Authors

Book Blogging from a Guy's Perspective

AIXMH

έκδοση αναρχικού λόγου

Βασιλική Σιούτη

Δημοσιογραφικό ημερολόγιο

valuewhatworths

Just another WordPress.com site

Ε.Λ.Σ.Α.Λ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

tolmima

"Οι καιροί ου μενετοί" Θουκυδίδης

Dimitris Melicertes

I don't write, I touch without touching.

Redflecteur

About Art and Politics

histoires_μinimales

ιστορίες μινιμάλ καθημερινής τρέλας

Snippets of Suomi

pensieri, parole, opere e omissioni di un italiano ad Helsinki

Toutestin Magazine

Art Feedback Machine